שירות נגיש הינו שירות הנותן מענה הולם לצרכים הרגשיים והפיזיים של לקוחות הארגון, גם ללקוחות עם מוגבלות. הדרכות נגישות, סדנאות נגישות התנסותיות והתאמה של הנהלים מייצרים שירות מצוין לכולם. ד"ר לירון נתן מלווה ארגוני שירות בהנגשת השירות שהם נותנים. תהליך הליווי מתמקד בארגון כמערכת וביצירת תרבות ארגונית התומכת בהנגשת השירות, באמצעות הגשת נהלים והדרכות נגישות.
קטע מהרצאה שנתתי בזום על שירות נגיש:
ליווי תהליך הנגשת השירות כולל:
ייעוץ
כדי שארגון יוכל לספק שירות נגיש עליו להטמיע שינויים בתהליכי העבודה שלו, ובעמדות של נותני שירות ומנהליהם כלפי אנשים עם מוגבלות. כמו כן, עליו לסנכרן את עבודתן של מערכות שונות בארגון כדוגמת בינוי, הדרכה, ושירות. לירון מייעץ כיצד להוביל את השינוי הארגוני הנדרש להטמעת תרבות ארגונית שירותית ונגישה, ולגיבוש תפיסה שירותית כוללת, המחוברת לאסטרטגיה הארגונית ותורמת למימושה. כמו-כן, לירון מייעץ כיצד להתאים את הנהלים, ההליכים והנהגים הארגוניים כך שיתמכו במתן שירות נגיש ואיכותי.
הדרכות נגישות
כחלק מהטמעת השירות הנגיש ועמידה בדרישות החוק והתקנות, יש להדריך את העובדים בשירות נגיש. תקנות החוק קובעות כי עובדים המצויים בקשר עם הלקוחות צריכים לעבור סדנאות נגישות התנסותיות – חווייתיות. זאת כדי לאפשר להם לאמץ עמדות התומכות במתן שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות, ולספק להם כלים ומיומנויות למתן שירות נגיש. לירון מנחה סדנאות נגישות התנסותיות חווייתיות ייחודיות, מעשירות ומעצימות, שתכליתן שיפור יכולתו של הארגון לתת שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות ושירות איכותי לכל. סדנאות אלה נותנות מענה לדרישות החוק.
קראו עוד על הדרכות נגישות.
שירות ושירות נגיש
שירות נגיש הינו חלק מתרבות השירות של הארגון. לכן תהליך הנגשת השירות יכול להוות מנוף לשיפור השירות הכולל של הארגון. לדוגמה, כאשר עובדי השירות לומדים כיצד לתת שירות לאדם עם הפרעת קשב וריכוז הם גם יודעים טוב יותר כיצד לתת שירות איכותי לאדם עם קשיי שפה או ללקוח שהמקרה שלו מסובך יותר והוא אינו מבין. לכן, מומלץ לשלב הדרכות נגישות עם הדרכות השירות הכולל. כך יהפכו הדרכות השירות למשמעתיות עוד יותר, ויסייעו לנותני השירות לספק חווית שירות איכותית ונגישה לכל לקוחות הארגון.
לירון שותף בכתיבת הספר שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות: תפיסה, הטמעה והדרכה בארגונים, בהוצאת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד המשפטים.
אתם מוזמנים ליצור קשר ולתאם סדנאות נגישות חווייתיות שיעצימו את העובדים, יתנו להם כלים לתת שירות נגיש ויעמדו בדרישות החוק.
קראו עוד: "אקדמיה שלום: מדברת נגישות"