הקורס "המנהל כבסיס בטוח"
ביטחון רגשי או ביטחון פסיכולוגי הינו היכולת לסמוך על אנשים משמעותיים בסביבת האדם, שיהיו בשבילו בעת שהוא צריך אותם. הצורך בביטחון רגשי מתעורר במצבי אי-וודאות ובמצבים שנתפסים כמסוכנים. מחקר עדכני וניסיון רב בשטח מראים כי ליכולת של מנהלים לייצר ביטחון רגשי ולהוות בסיס בטוח, ערך רב עבור העובדים אותם הם מובילים ועבור הארגונים בהם הם פועלים,בעידוד חדשנות ויצירתיות, בטיפוח מוטיבציה, ובהגברת נאמנות לקוחות.
עידוד חדשנות ויצירתיות: מחקרים מדגימים כי ביטחון רגשי הוא תנאי הכרחי לחדשנות, יצירתיות, למידה, נטילת סיכונים והתמודדות אפקטיבית עם שינוי.
מוטיבציה של עובדים: ביטחון רגשי בקרב עובדים מביא לעליה במוטיבציה, למעורבות (engagement) ארגונית גבוהה יותר וליכולת טובה יותר של הארגון לשמר עובדים מוערכים (talents).
שביעות רצון לקוחות: לביטחון הרגשי שחווים לקוחות, כלומר התחושה שלהם כי הם יכולים לסמוך על הארגון שיהיה בשבילם כשיצטרכו אותו, השפעה גדולה על שביעות הרצון של לקוחות, על נאמנות לקוחות, ועל המוכנות לרכוש עוד שירותים ומוצרים מספק ולהמליץ עליו ללקוחות פוטנציאליים אחרים.
מכיוון שביטחון רגשי עומד בבסיסם של תהליכים כה מרכזיים להצלחתו של הארגון, יש חשיבות גדולה לפיתוח יכולתם של מנהלים להוות בסיס בטוח בארגון ולייצר ביטחון רגשי, דווקא בתקופות של שינוי ואי וודאות. בפיתוח יכולת זו עוסק הקורס: המנהל כבסיס בטוח.
הקורס פותח על בסיס מחקר רב העוסק בצרכים של בני אדם, עובדים ומנהלים ובדינאמיקה של מערכות כמשפחות וארגונים, ועל בסיס ניסיון עשיר בעבודה עם ארגונים כמנהל בחברות הי-טק ובליווי מנהלים. הקורס הועבר בהצלחה רבה בחברות היי-טק, במשרדי ממשלה, בבתי ספר, באוניברסיטאות ובארגונים ציבוריים ועסקיים מגוונים.
מבנה הקורס
8 מודולים "שבועיים". כל מודול עוסק נושא אחר, או נושא המתפרס על שני מודולים, כדוגמת הנושאים המפורטים להלן.
- מהו ביטחון רגשי: כיצד הוא מתפתח מילדות מוקדמת עד לבגרות, ביטויים של ביטחון רגשי בעולם האישי (זוגיות, הורות) ובעולם העבודה – בחירות מקצועיות, עבודה בצוות, צרכים בעבודה ומימוש עצמי;
ביטחון רגשי ומדעי המוח: עדויות ממחקרי מוח עדכניים על הקשר בין ביטחון לתפקוד אופטימלי; - ביטחון רגשי וניהול: מהו הסגנון הניהולי של המשתתף ביצירת ביטחון רגשי – כיצד הסגנון הניהולי מתבטא בתהליכי קבלת החלטות, ריכוזיות לעומת ביזור, ניהול שינוי, ניהול קונפליקטים, דפוסי תקשורת, חוזקות ניהוליות, האצלת סמכויות, קבלת משוב על המנהל;
- איך מעודדים ביטחון רגשי: תחושת ביטחון רגשי ניתנת לטיפוח, למרות מקורותיה האישיותיים – הקשבה לצרכים, הבחנה בין רצון לצורך ומתן מענה מותאם, הטמעת הרגלים מנטליים של ביטחון רגשי, יצירת סיבה אנושית התומכת בביטחון רגשי;
- ביטחון רגשי בצוות: ביטחון רגשי בצוות כבסיס לשיתוף פעולה, ללמידה, לעזרה להפריה הדדית, ולניהול קונפליקטים אפקטיבי;
- ניהול ממשקים מבוסס אמון: בניית אמון בממשק כבסיס לשיתוף פעולה – כיצד מזהים את צרכי הביטחון של כל צד וכיצד נותנים להם מענה מותאם, כיצד יוצרים מטרה משותפת בממשקי עבודה;
- ביטחון רגשי ותרבות ארגונית: מהי תרבות ארגונית, כיצד נראית תרבות ארגונית המבוססת על ביטחון רגשי וכיצד מעצבים אותה, מה משרתת תרבות ארגונית שכזו;
- ביטחון רגשי וניהול לקוחות: כיצד מעצבים חוויית לקוח המעניקה תחושת ביטחון, מטפחת אמון ביחסים עם הלקוח ותומכת ביחסים איכותיים וארוכי טווח אתו;
- מה הלאה: מה מתאים לכל מנהל משתתף ואיך מרחיבים את הגבולות, אלו פרקטיקות של ביטחון רגשי מתאימות לכל משתתף ואיך מתרגלים אותן ומטמיעים ביומיום הניהולי;
מבנה הקורס, התכנים הסופיים יעוצבו עמכם, בהתאם לצורכי הארגון והמנהלים.
אז מה ייצא לארגון?
- הגברת האמון בין העובדים ובינם לבין ההנהלה
- יכולת טובה יותר לעבוד כצוות
- נכונות גבוהה יותר לדווח על טעויות וללמוד מהן
- קשרים איכותיים בתוך הארגון ועם לקוחותיו
- אמון גבוה של הלקוחות בארגון, שביעות רצון גבוהה ונאמנות רבה יותר שלהם
- שיפור תהליכי הלמידה, החדשנות והיוזמה בארגון
- שיפור הפרודוקטיביות ותרומה משמעותית להצלחת הארגון
ומה ייצא למנהל?
- הבנה טובה ומעמיקה של תפקיד המנהל
- יכולת גבוהה להניע עובדים ולחבר אותם לארגון ולמשימה
- שיפור משמעותי בתקשורת הבין-אישית
- פיתוח היכולת להוביל ולהנהיג שינויים
- הנאה וחדוות יצירה
אתם מוזמנים ליצור קשר באמצעות האתר או בטלפון כדי לבחון כיצד הקורס "המנהל כבסיס בטוח" מתאים לארגונכם.
ניתן גם להזמין הרצאה לעובדי הארגון בנושא "ביטחון פסיכולוגי, צמיחה ושינוי".